11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • sosyolojinin temel kavram ve terimleri tanımlayabilecektir.
  • Türkiye’nin farklı alanlardaki sosyolojik olgu ve değerlerini açıklayabilecektir.
  • Türk toplumunun kültürel ve toplumsal dinamiklerini açıklayabilecektir.
  • Sosyolojik verileri doğrudan ve objektif bir yaklaşımla ele alarak sentezleyebilecektir.
  • Toplumsal dönüşüm ve yapılanmayı, ekonomik ve siyasi faktörleriyle değerlendirebilecektir.
  • Bilgi ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Türkiye’de Sosyoloji Araştırmalarının Gelişimi Gönül İçli, “Türkiye’de Toplumbilim Araştırmalarının Gelişimi,” Felsefe Dünyası, s. 33 (2001)
2 Modernite Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, 1991, Carter V. Findley, Turkey, Islam, Nationalism, and Modernity: A History 1789 2007
3 Milliyetçilik HansLukas Kieser, Turkey Beyond Nationalism
4 Laiklik Niyazi Berkes, The Development of Secularism in Turkey, 1999, Andrew Davison, Secularism and Revivalism in Turkey, 1998
5 Toplumsal Değişim Kemal Karpat, Social Change and Politics in Turkey, 1997, Şerif Mardin, Religion and Social Change in Modern Turkey
6 I. Arasınav
7 Toplumsal Cinsiyet Elizabeth Edith Lytle, Women in TUrkey, 1979 Necla Arat, Türkiye’de Kadın Olgusu, 1992 Gürsel Yaktıl Oğuz, Toplumsal Yaşamda Kadın, 2006
8 Kentleşme Michael N. Danielson, Politics of Rapid Urbanizaiton: Government and Growth in Modern Turkey, 1985 Ruşen Keleş, Urbanizaiton in Turkey,1972
9 Göç Adviye Azmaz, Mİgration and reintegration in Rural Turkey: The role of women behind,1984 Z. G. Akgür, Türkiye’de Kırsal Kesimden Kente Göç ve Bölgelerarası Dengesizlik, 1997
10 İşsizlik Tuncer Bulutay, Employment, Unemployment and Wages in Turkey, 1995 Ahmet Akgündüz, Labour Migration From Turkey to Western Europe, 1960 1974
11 II. Arasınav
12 Suç Ruth Austin Miller, Legislating Authority: Sin and Crime in the Ottoman Empire and Turkey, 2005
13 Kültür D. Kandiyoti, Fragments of Culture: The Everyday of Modern Turkey Ahmet Oktay, Türkiye’de Popüler Kültür, 1993
14 Medya Christian Chritensen, Understanding Media and Culture in Turkey, 2011 D. B. Kejanlıoğlu, Türkiye’de Medyanın Dönüşümü, 2004
15 Genel Değerlendirme
16 Final
Ders Kitabı belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
126

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. X
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010