soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Türkiye’de Sosyoloji Araştırmalarının Gelişimi | Gönül İçli, “Türkiye’de Toplumbilim Araştırmalarının Gelişimi,” Felsefe Dünyası, s. 33 (2001) |
2 | Modernite | Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, 1991, Carter V. Findley, Turkey, Islam, Nationalism, and Modernity: A History 1789 2007 |
3 | Milliyetçilik | HansLukas Kieser, Turkey Beyond Nationalism |
4 | Laiklik | Niyazi Berkes, The Development of Secularism in Turkey, 1999, Andrew Davison, Secularism and Revivalism in Turkey, 1998 |
5 | Toplumsal Değişim | Kemal Karpat, Social Change and Politics in Turkey, 1997, Şerif Mardin, Religion and Social Change in Modern Turkey |
6 | I. Arasınav | |
7 | Toplumsal Cinsiyet | Elizabeth Edith Lytle, Women in TUrkey, 1979 Necla Arat, Türkiye’de Kadın Olgusu, 1992 Gürsel Yaktıl Oğuz, Toplumsal Yaşamda Kadın, 2006 |
8 | Kentleşme | Michael N. Danielson, Politics of Rapid Urbanizaiton: Government and Growth in Modern Turkey, 1985 Ruşen Keleş, Urbanizaiton in Turkey,1972 |
9 | Göç | Adviye Azmaz, Mİgration and reintegration in Rural Turkey: The role of women behind,1984 Z. G. Akgür, Türkiye’de Kırsal Kesimden Kente Göç ve Bölgelerarası Dengesizlik, 1997 |
10 | İşsizlik | Tuncer Bulutay, Employment, Unemployment and Wages in Turkey, 1995 Ahmet Akgündüz, Labour Migration From Turkey to Western Europe, 1960 1974 |
11 | II. Arasınav | |
12 | Suç | Ruth Austin Miller, Legislating Authority: Sin and Crime in the Ottoman Empire and Turkey, 2005 |
13 | Kültür | D. Kandiyoti, Fragments of Culture: The Everyday of Modern Turkey Ahmet Oktay, Türkiye’de Popüler Kültür, 1993 |
14 | Medya | Christian Chritensen, Understanding Media and Culture in Turkey, 2011 D. B. Kejanlıoğlu, Türkiye’de Medyanın Dönüşümü, 2004 |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final |
Ders Kitabı | belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 126 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | X | ||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | X | ||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest